sunnuntai 7. heinäkuuta 2013

Tallinna 25.-26.6

Huhheijjaa täällä taas! Blogi on elänyt melkein kaksi viikkoa hiljaisuudessa, mikä onkin varmasti pisin tauko blogin olemassa olon aikana. Yksinkertaisesti mun oma aika on todella kortilla ja olen halunnut oikeastaan ottaa vähän lomaa bloggailusta. Nyt täällä kuitenkin ollaan taas ja kirjoittaminen tuntuu kieltämättä kyllä tosi oudolta ja kivalta näin pitkästä aikaa!

Parin viikon aikana on tapahtunut ihan hullun paljon juttuja. Mm. Kuopion kansalliset estekisat, joissa Elina meni molemmilla kopukoilla tosi hienosti molempina päivinä, viikon mittainen loma Suonenjoella Vanhiksella (josta monet ovatkin lukeneet blogin fb-sivulta) sekä Opera Gamesit, joissa Winski hyppäsi vieraan ratsastajan kanssa 120 & 130cm luokat sekä Elina Zipen kanssa 125cm luokan. Näistä kuitenkin paljon lisää juttua myöhemmin ja nyt palaillaan viime viikon Tallinnan reissuun!

Varoitus! Tämä postaus sisältää enemmän mun elämää tallin ulkopuolelta ja paaaljon kuvia!

Cokis..... <3

Eli. 25.6. oli kauan odotettu Green Dayn keikka Tallinnan laululavalla ja matkaan lähdettiin Roosan ja Lauran sekä Lauran poikaystävän kanssa aikaisin tiistai-aamuna. Helsingissä oltiin perillä hyvissä ajoin ja lähdettiinkin heti satamassa metsästämään lippuja laivaan meno- sekä tulomatkalle ja illan keikalle. Matka alkoikin aika mielenkiintoisella tavalla, kun mun lipuissa lukikin Aino Huupposen sijaan Alina Huupponen.. Heh, ei naurattanut siinä vaiheessa kun lipussa ja passissa lukee eri nimet..! Saatiin kuitenkin vaihdettua lippuihin oikea nimi ja päästiin hyvillä mielin laivaan.

Laivamatka meni tosi nopeesti. Ensin mentiin syömään jotain pikaruokaa, joka oli ihan todella pikaruokaa; kaikki ruoka oli valmiina etkä voinut vaikuttaa mitenkään hampparin sisältöön. Niimpä loppujen lopuksi tilattuani hamppariaterian söin ainoastaan ranskalaiset sekä hampparista sämpylät.. Ei enää ikinä laivalla mitään pikaruokaa kiitos. Massut täytettyämme juoksenneltiin ympäri laivaa kuin pikkukakarat ja käytiinpä vähän shoppailemassakin. Kaikki oli hurjan halpaa ja innostuttiin vähän leikkimäänkin, kun eksyttiin pelihuoneeseen.

Ai mikä tuuli?

Laivamatka kesti pari tuntia ja ilokseni sain huomata, ettei mun laivapahoinvointi ehtinyt tulla kylään noin lyhyellä matkalla. Perille kun päästiin Viroon, saatiin heti iloinen ylläri, kun joka paikassa oli 5-10cm vettä ja sitä tuli koko ajan taivaan täydeltä lisää ja lisää.. Äkkiä ostamaan kertakäyttösadetakkeja joltain huoltoasemalta ja kun viimein päästiin hotellille asti, oli jo alkanut paistaa aurinko. Onneksi näin ja loppuilta olikin tosi hyvä sää!

Green Day aloitti soittamaan illalla joskus ööm kasin jälkeen ja mentiin paikanpäälle jo hyvissä ajoin. GD:tä oli lämppäämässä ihana Billy Talent, mikä oli tosi loistava kerrassaan! Fiilikset vaan parani, kun itse ihana Billie Joe Armstrong asteli lavalle. Uh, olin myyty... <3 Eipä siitä sen enempiä, keikka oli ihan loistava, miljoona kertaa parempi kuin olisin ikinä voinut odottaa ja tekisin mitä vaan että vielä joskus saisin tuon fiiliksen uudestaan! Yhdentoista aikaan keikka oli ohi ja oli aika lähteä hotskulle nukkumaan. Keikasta ihan tosi upeita kuvia voi katsella tältä kuvasivulta.

Kuva Facebookista.

Keskiviikko vietettiinkin aampalan syötyämme viereisessä kauppakeskuksessa shoppaillen. Tavaraa lähtikin ihan mukavasti mukaan, mutta niistä enemmän postauksen lopussa. Kun shoppailut oli shoppailtu, haettiin hotellilta tavarat ja sitten alkoikin vasta suunnistus kohti satamaa. Kellään ei ollut hajuakaan, miten sinne päästäisiin ja jotenkin hassusti alettiin olla jo hitusen liikaa myöhässä. Pitkään ja hikiseen tuntiin mahtui paljon itkua, epätoivoa ja kirosanoja, mutta loppujen lopuksi selvittiin satamaan ajoissa ja päästiin kotia kohti.

Laivamatka meni taas melko samoissa merkeissä, tosin nyt vaan koomailtiin pitkän aikaa ja osteltiin vähän kotiinviemisiä. Helsingissä sitten pakattiin kamat autoon ja päästiin ajelee kohti Varkautta. En kyllä muista, millon oon ollut niin onnellinen astuessani Suomen maalle, kun tuon reissun jälkeen.. Ei siinä, huippureissu ja mittään en muuttais! Tuollasen pikkusen videonkin sain reissusta kuvattua, joten siinä ehkä lyhyesti koko helahoito. ääääääh niimpä niin, videon äänet ei kuuulu, mutta koitan yön aikaan saada fiksattua äänellisen version tänne...!

Kiitos ja moi nyt, palaillaan heti pikimmiten Vanhispostauksen merkeissä! Pakko on vaan tähän loppuun hehkuttaa, että kyllä mä oon rakastunut... <3

10 kommenttia

1. Kiitti mukavasta leiriviikosta!... kaikesta ei niin mukavasta huolimatta:'D

2. Tavaraa lähtikin ihan mukavasti mukaan, mutta niistä enemmän postauksen lopussa.

Jäi pahasti kesken!

3. Oli varmaa tosi kivaa, mäkin haluun tollasen matkan! ; D

4. millon se video? piti tulla yöllä :D

1. Kone ei ollut ihan yhteistyöhaluinen ja tulee vasta tänään..