torstai 12. marraskuuta 2015

Vastauksia kysymyksiin

Pahoittelen että vastauspostaus venyi tänne asti, mutta tässä näitä olisi! Kiitos kaikille, olitte laittaneet kivoja kysymyksiä ja niihin oli tosi kiva vastailla. Sen kummemmitta puheitta itse asiaan ja lisäkysymyksiä voi jättää kommenttikenttään jos epäselvyyksiä jää!

Onko sulla sisaruksia? - Joo, mulla on mua kaksi vuotta nuorempi pikkuveli.

Paljonko Laran tallivuokra on? - Näistä raha-asioista en koe tarvetta puhua julkisesti.

Seurusteletko? - En seurustele.

Meetkö Euroskills? - En oo menossa kisaamaan, sinnehän kisaajaksi pääsee vaan kerran elämänsä aikana ja mä oon ollut jo. Saatetaan tosin lähteä MM-joukkueella katsomaan kisoja kun ovat niin lähellä :)

Mitä tavoitteita ens kaudelle? - Noh, tällä hetkellä tavoitteet on niin auki etten oo ees ajatellut. Katotaan hepan terveys ensin ja vasta myöhemmin sit voin alkaa suunnittelemaan tulevaisuutta (jos sitä on) ja kirjotella mahdollisesti tulevaisuuden suunnitelmia enemmänkin.


Mitä teet normaalisti vapaa-ajallasi, kun et ole tallilla? - Oon töissä tai kotona nukkumassa, lukemassa tai kattomassa leffoja.

Viihdytkö nykyisessä työssäsi? Minkälaista työtä teet? - Viihdyn tosi hyvin! On niin ihanaa kun oon saanut kivan työn ja tykkään siitä. Teen erilaisia asiakaspalvelutöitä toimistosta käsin, monipuolista hommaa ja saa kehittää itseään monissa osa-alueissa. 

Mitkä on sun mielestä parhaita piirteitä hevosessa? - Hm. Mä arvostan hevosissa sellaista tietynlaista leikkisyyttä ja huumorintajua, mutta kuitenkin pitää olla ystävällinen. Jos ulkonäköä miettii niin ehdottomasti miellyttää isot, vaaleanrautiaat sukkajalkaläsipäät, mutta tärkeämpää on rehellinen ja lempeä luonne, sekä hyvä motivaatio työntekoon. 

Mikä sai sut kiinnostumaan hevosista? - Ei harmainta aavistustakaan..... Olin 6-vuotiaana päättänyt aloittaa ratsastamaan, soittanut isäni tuttavalle että haluaisin tulla ratsastamaan hänen hevosellaan. En todellakaan ymmärrä mistä mun kiinnostus tuli, äiti pelkäsi hevosia kuollakseen eikä isänkään puolelta tule minkäänlaista kokemusta kavioeläimistä..

Hevoshistoriasi? - Huuh tästä oon tainnu joskus kirjottaa ihan oman postauksen! Se löytyikin pikaisen haun jälkeen täältä! Mutta heh, se on aika iänikuinen joten ehkä pitäs tehdä uudistettu versio jossain vaiheessa. Tai jatko-osa!

Aino ja Larppa 2011
Tavoitteesi ratsastajana? - Kehitttää itteäni niin pitkälle kuin mahdollista. Haluaisin oppia ratsastamaan erilaisia hevosia hyvin ja niin, että saisin oman istunnan vakaaksi ja hevoset liikkumaan tyytyväisinä ja käyttäen itseään oikein. Ei mulla kovin kummoisia tavoitteita ole, haluan vaan kehittyä koko ajan taitavammaksi.

Paras ja tärkein varusteesi itsellesi, entä Laralle? - No itelleni varmaan tärkein varuste on kypärä, ratsastettua tulee kuitenkin päivittäin ja se on aika helppo keino vakuuttaa omaa päätä suurimmilta kolhuilta. Sit paras varuste on varmaan mun CRWn tumman siniset blingihousut! Larpan tärkein varuste tällä hetkellä on varmaan harjakampa tai kylmäyssuojat..... Lempparivaruste sille on uus Eskan loimi <3 

Harrastatko jotain muutakin, kuin ratsastusta? - Joo! Aloitin salilläkäymisen tässä viime viikolla ja pikkuhiljaa aion vakiinnuttaa siellä käynnin 2-3 kertaan viikossa. Silloin tällöin käyn hölkkäämässä, ajan salliessa.

Mikä on ollut hevosharrastuksesi suurin huippuhetki? - Kyllä se on se ensimmäinen oma hevonen ja se, että sen kanssa onnistui saamaan niin mahtavan ystävyyssuhteen. Kallen kanssa kaikki päivät oli huippuhetkiä.

Entä mikä on ollut hevosharrastuksesi ikävin hetki? - Sen ensimmäisen oman hevosen äkillinen menetys, johon en saanut varautua ollenkaan. Se on ehdottomasti elämäni kauhein hetki. 


Mikä on ollut suurin onnettomuus, johon olet hevosharrastuksen aikana joutunut? - Pakko ihan koputtaa puuta *kopkop*, mutta oon päässyt oikeasti helpolla. En oo hevosten kanssa joutunut mihinkään suurempaan onnettomuuteen, joten pakko vaan toivoa ja rukoilla etten koskaan joudukaan. 

Missä näet itsesi 10 vuoden päästä? - Mulla on useempi visio tästä! Lempparit olisi joko sellainen tilanne, jossa asun ulkomailla ja teen töitä hevosten parissa ihan oikeasti ja hevoset on mun koko elämä. Toinen vaihtoehto olis asua jossain ulkomailla harrastellen hevosia oppien uutta koko ajan ja tehdä muuta työtä elääkseni. 

Mitkä on ensi vuoden tavoitteet? - En osaa vielä sanoa, ehkä ensi viikon jälkeen ollaan viisaampia tai sitten niitä mietitään vasta ensi vuonna. 

Milloin opiskelusi päättyy? Mitä sitten? - :D Ai mitkä opiskelut? Valmistuin 2014 yo-merkonomiksi ja tällä hetkellä oon täyspäiväsessä työelämässä.

Haluaisitko ratsastuksesta/hevostelusta ammattia? - Ehkä, ehkä en. En usko että koskaan tulisin tekemään hevosia leipätyönäni vaan uskon hevostelun pysyvän vaan harrastuksena mun elämässä.

Ottaisitko hevosellesi vuokraajaa taloudellisen tilanteen/ajanpuutteen vuoksi? Mitkä olisi kriteerit? - Kyllä mä ottaisin jos tilanne vaatisi. Laralle olis vielä helppo löytääkin sopiva vuokraaja, se kun on niin kiltti että sen kanssa tulee kaikki toimeen. Kriteerit mulla tosin olis aika kauheet :D Pelkään ite niin paljon että hajotan hevosen ja multa vaatis paljon jättää se ihan jonkun vieraan hoiteisiin. Mutta vuokraajan tulisi olla mulle jotain kautta tuttu, täysikänen ja luotettava, että voisin varmasti luottaa että hommat hoidetaan niinkuin pitää. Haluisin myös, että käytäisiin paljon vuokraajan kanssa yhdessä tallilla, että näen miten hommat sujuu ja tuleeko vuokraaja hevosen kanssa toimeen. 

Millainen on unelmahevosesi? - Ihan hervottoman kokoinen puoliverinen kouluheppa liikeihme, jolla olis ihana, leikkisä luonne ja kauniit silmät. Tottakai se olis vaaleanrautias varustettuna muhkealla rungolla, läsipäällä sekä sukkajaloilla. Sellanen Kalle plus 25 cm lisää korkeutta <3


Mitä toivot tulevaisuudelta? - Tällä hetkellä ainoat toiveet on, että Lara saisi terveenpaperit ja saataisiin monta yhteistä vuotta vielä sekä toivon joka päivä, että Kalle on tällä hetkellä onnellinen ja sillä on kaikki hyvin. 

Kerro Kallen ja Laran parhaita piirteitä. - Kallessa parasta on sen luonne ehdottomasti. Se on niin hassu ja jotenkin niin avoin kaikelle uudelle, että sille kyllä kaikki kelpasi kun yhdessä uuteen tutustuttiin. Hevonen pakettina oli vaan niin täydellinen, sen ratsastettavuus oli just sellaista mitä mä hevoselta haluankin ja se vaan oli niin jotenkin mun tyylinen hevonen. 

Larassa taas on ihanaa kun se on niin fiksu ja järkevä ja se tietää tasan mitä siltä halutaan ja mitä se itse haluaa. Sen kanssa voi tehdä mitä vaan, lähteä mihin vaan ja se ottaa kaiken niin ihanan lungisti. On myös ihan mahtavaa kun sen on tuntenut pitkän aikaa ja tietää miten se käyttäytyy missäkin tilanteessa ja mikä sille on normaalia ja mikä ei. 

Millainen olet hevosenomistajana? - Mä oon aika yliherkkä, murehtivainen ja tarkka. En oo niin tarkka hevosen varusteista (lähinnä onko ne uusia vai vanhoja, tottakai ehjät kamat pitää olla) mutta hevosesta mä pidän parempaa huolta kuin itsestäni. Huolestun heti kaikista muutoksista hevosessa ja haluan aina selvittää syyn sellaisille. Jos en itse käy hoitamassa Larppaa, haluan aina tietää miten se on liikkunut, mitä sille kuuluu ja mitä se on puuhannut sinä aikana. Mä teen oikeasti kaikkeni, että hevonen voi hyvin ja saa elää onnellista hevosen elämää.


Jos pääsisit tapaamaan ketä tahansa bloggaajaa hevosineen, kenet haluaisit nähdä? - Ääääh kauheen vaikee kysymys! :D En osaa kyllä millään sanoo vaan yhtä.. Oon saanut tavata aivan ihanan paljon mun lempparibloggaajia ja osasta on tullutkin ihan kavereita arkielämässäkin, mutta hevosiin en kyllä oo päässyt tutustumaan. Ehkä tällä hetkellä haluisin päästä kattomaan Petraa ja hänen ihania hevosia! Tai sitten Aadaa ja Champia.. Ja kaikkia ihania tuttuja joita näkee liian harvoin!! Onneks kohta on Blogiexpo, siellä pääsee sit näkee monet kaverit samalla kertaa!

Millaisena itse näet blogisi ja sen sisällön? - Mä luulen et tän blogin kulta-aika oli ja meni Kallen mukana. Vaikkei mun blogissa oikeastaan koskaan oo ollut sellasta selkeetä päätähteä, jotenkin Kallen aikaan musta tän kirjoittaminen oli ylivoimaisesti parasta. Mutta tällä hetkellä tää taitaa olla aika perusharrasteblogi, jossa käsitellään kaikkea maan ja taivaan väliltä. Ehkä tästä vielä joku päivä vielä parannetaan samoihin ulottuvuuksiin kuin joskus aiemmin. 

Mistä ostat tallivaatteesi ja Laran varusteet? - Facebook kirppiksiltä, kavereilta, Agrimarketista, Hööksistä, Horzelta yms yms... Ihan sieltä mistä sopivia sattuu löytymään :)

Lempi ratsastusvaatemerkki? Lempi perusvaatemerkki? - Tykkään kauheesti ulkonäöllisesti Pfiffin ja Spooksin vaatteista, vaikkei multa löydykään kuin yksi Pfiffin takki :D Ja ihan normivaatteista mulla ei oo mitään suosikkimerkkiä, käytän vähän kaikkee mitä kaupasta sattuu löytymään..

Jos saisit valita Laran tai Kallen niin kumman ottaisit ja miksi? - Kallen, ehkä siksi että se jotenkin on vaan se mun elämän hevonen number 1. Vaikka Larakin on ihan yhtä tärkeä kuten Winskikin, on Kalle jotenkin niin omalla levelillään mun tunne-elämässä.

Oletko kisannut paljon Laralla nyt ja aikaisemmin? - Nyt sen aikana kun se on ollut mun omistuksessa, ollaan käyty yhdet estekisat ja kolmet koulukisat. Aiemmin kun vuokrasin sitä, taidettiin käydä ehkä viidet estekisat?

Minkä merkkinen kypärä sinulla on? - Mulla on kolme kypärää tällä hetkellä, yks Horzen Halorider, toinen Horzen Ocean Harmoniouz sekä yks jonka merkkiä en ees muista.... :D

Onko sinulla Winskiä ikävä? - On. Ihan kauhea ikävä <3 Helpotan ikävää sillä, että sillä ei parempaa kotia voisi ollakaan ja sillä, että näänhän mä sen taas jo kohta!


4 kommenttia