maanantai 20. lokakuuta 2014

Vähän kuulumisia

Halusin tulla tähän väliin jakamaan muutamat kuvat ja kuulumiset viikonlopulta, kun kunnon kuulumisia en olekaan vähään aikaan kertoillut. Mitään ihmeellisyyksiä ei oikeastaan ole tapahtunut, mutta aattelin tähän väliin höpötellä vähän kaikesta melko ympäripyöreästi. 


Viime maanantaina kävästiin Roosan kanssa Kuopiossa vähän asioilla. Käytiin viemässä Kallen satula uudelleen topattavaksi, mun saappaat korjauttamassa sekä pyörähdettiin Matkuksessa. Ollaan muuten nyt vihdoin taidettu saada satulahommat kondikseen, koulusatula meni myydyksi ja Kallen mukana tullut yleispenkki taitaa jäädä meille "koulupenkiksi". Se onkin nyt tosi passeli ponin selkään, joten mennään nyt ainakin väliaikaisesti tämmösellä ratkaisulla :)


1. Käytiin keskiviikkona Elinan ja Venlan kanssa maastoilemassa ja tulikin käytyä sopivan rauhallinen 1,5 tunnin lenkki kevyesti. 2. Lauantai-aamuna oli tosi nätti pakkasaamu ja ulkona näytti olevan vajaa kymmenen astetta pakkasta, hyrrh!


Ei auttanut itku vaan piti pukea hullut kerrokset vaatetta niskaan ja lähdettävä pakkaseen heppailemaan. Ei kyllä tallille päästessä enää haitannut tippaakaan, sillä mikäs sen parempaa kuin huippuseurassa lähteä Roosan kanssa maastoilemaan pikkupakkaseen auringonpaisteeseen kera Kallen ja Zipen! Maastoilun jälkeen purettiin porukassa laitumet ja sitten mulla olikin suunta illaksi töihin. 


Eilen sitten lähdettiin porukoitten sekä mun kummien kanssa käymään Savonlinnassa. Käytiin Olavinlinnassa kierroksella, jonka jälkeen mentiin paikalliseen raflaan syömään. Mä söin tollasen pizzan jossa oli sipulia, paprikaa ja tollasta makkaraa jonka nimeä en muista.. Hyvää oli, vaikkakin jouduin rääppimään osan paksusta juustokerroksesta kokonaan pois ennen syöntiä..

Kalle vietti eilen vapaata koko päivän jatkuneen vesisateen takia. Kävin siivoamassa sen karsinan illalla ja poni pääsi mun kaveriksi karsinaan ja olikin taas melkosen ahkerana apurina.. Koko ajan painautui muhun kiinni vaatien huomiota, söi mun takkia tai tukkaa tai muuten vaan hengaili mun tiellä. Tänään sit mentiinkin kentällä hetki ilman satulaa hölkkäillen ja ponilla oli virtaaaaa. Se on niin hitsin herkkä mun istunnasta, että tänään taas käytiin vähän keskusteluja kuinka maltilla sitä mennään. Kyydissä sentään pysyin ja oli oikein hauskat treenit kaikinpuolin.

Illalla kävästiinkin Roosan kanssa yhdessä Hannuilemassa, ja tulihan sitä otettua maakosketustakin... Käytiin pellolla ilman satulaa pelkkien päitsien voimin ja vauhtia piisasi. Lyhkäsen laukkapätkän jälkeen Hanssi päätti heittää pikkuset pomput ja meikäläinen tuli kauniissa kaaressa tonttiin. Hups. Ei onneks pahempia sattunut ja kaiken hyvän päälle Roosa sai vielä koko komeuden videolle.. :D Koittakaa kestää mun komee sotahuuto!



Huomenna onkin aikanen herätys kun lähdetään iskän kanssa aamulla vaihtamaan mun autoon talvipopot alle ja sen jälkeen tallille. Käydään maneesilla tekemässä vähän puomi- / kavalettireeniä ja ajattelin tyrkätä Roosan pitkästä aikaa Kalevin kyytiin. Talleilun jälkeen lähdetään jälleen kohti Kuopiota hakemaan satula takaisin ja käydään kattoo Muumi-leffa! En malta oottaa :3

Keskiviikon ja torstain pläänit on vielä auki, mutta perjantai-aamuna ennen kukonlaulua myö starttaillaan poolon nokka kohti Helsinkiä ja Horse Showta!! Wuhuu, oon niiiin innoissani! Oon muistaakseni kyseisissä kinkereissä käynyt vuonna 2007 ja nyt saatiin sen verran edullisesti liput perjantaille, että pakkohan se oli lähtee. Roosan kanssa siis tietty sinne mennään ja voi vitsit miten kovasti mä ootan tota reissua. Onko teistä lukijoista tulossa porukkaa paikan päälle perjantaina? :)

Mut nyt kuitenkin unille, jotta jaksaa olla isin ahkera apulainen heti aamusta. Hyvät yöt ja mukavat viikon jatkot kaikille! 


9 kommenttia

  1. Mää tuun mun kaverin kans. :) Jee mää nään teiät! :)

    VastaaPoista
  2. Ehkä törmätään HIHSissä! Hauska toi tippuminen :D

    VastaaPoista
  3. Aivan huiput äänitehosteet kieltämättä tuossa videossa, etenkin tuo Roosan nauru :--D!

    VastaaPoista
  4. Onko teijän kolmikko hajonnut kun tajusin, ettet puhu enää Jennistä oikeastaan koskaan?

    VastaaPoista