torstai 28. toukokuuta 2015

Viikon heppakuulumiset

Päätin tulla ihan lyhkäsesti päivittelemään viikon heppakuulumisia, viimestä kertaa ennen kun palaan takaisin hevosenomistajien maailmaan. Lara tulee jo ylihuomenna, joten nyt starttailee mun viimeset "hevosettomat ja huolettomat" vuorokaudet.. Jännittää, mutta ootan tosi innolla!!


Mutta, palataas kuitenkin tähän vikaan "hepattomaan" viikkoon. Maanantaina viikko alkoi Zipen ratsastuksella. Luvassa oli kesän ekat hiittistreenit, jonne saatiin Roosa mukana kameran kanssa ja muuten heilumaan kaveriksi. Käveltiin hiittikselle rauhaiseen tahtiin ja perillä alettiin heti ravailemaan reippaasti edestakasin. Tai no, vähän piti possuilla ja ottaa kiekkiä hiittiksen toisessa päässä maassa olevasta sinisestä lavasta. Kun todettiin se vaarattomaksi (ainakin melkein) päästiin jatkamaan matkaa.


Otettiin ihan rennosti ja reippailtiin kunnolla. Lähinnä Zipetti sai valita vauhdin ja mä vaan nautiskelin menosta. Ja että ponilla oli hauskaa! Se halusi koko ajan mennä täysiiii ja otti nokkiinsa jos ei saanut.. Virtaa oli kuin pienessä kylässä ja oli kyllä hauskaa kuskillakin, kun sai vaan fiilistellä eikä tarvinnut miettiä että missä ne takajalat menee, onko nyrkit pystyssä ja onko hevonen ohjan ja pohkeen välissä. Tätä mä oon kaivannu!


Kaikki tän postauksen kuvat on siis tuolta reissulta ja kiitokset niistä Roosalle! Tänään pääsin toisen kerran Zipen kanssa treeniin, tällä kertaa tehtiin hommia ihan oikeesti ja vieläpä Elinan neuvoessa vieressä. Ja oli muuten hauskaa tänäänkin! Harjoteltiin A-merkin kouluohjelmaa ja sen tehtäviä. Zippe oli tosi kiva ja Elina vaikutti oikein tyytyväiseltä meidän toiseen rataan.


Kuvia ei oo tältä päivältä, mutta muutamalla sanasella. Mun pitää muistaa ratsastaa, argh! Nyt sujui oikein hyvin kun koko ajan koutsi huuteli että tee sitä ja tee tätä, mut kun pitäs osata ite. Mun pitäs muistaa keskilaukassa uskaltaa liikkua vielä enemmän eteenpäin ja valmistella se paremmin. Pohkeenväistöissä takaosa meinaa lähteä joko liikaa edelle tai sitten se ei tuu mukana ollenkaan. Ja taivuttaminen ja suoristaminen - niin perusjuttuja mutta miten voi olla niin vaikee muistaa? Mutta tätähän se on, aina on ihan hurjasti uuden opeteltavaa ja aina voi parantaa.


Myös Bellan kanssa oon touhuillut tällä viikolla jonkun verran, sen puitteissa mitä oon töiltä ehtinyt! Ollaan käyty kevyitä 30-60 minuutin maastolenkkejä satulalla ja ilman. Musta on vaan niiiin ihanaa päästä vähän maastoon köpöttelee ja nauttimaan alkavasta kesästä. Ja mikäs siihen hommaan sopivampi kaveri kuin Bella, se tykkää aina päästä pois pihapiiristä ja nauttii varmasti ihan yhtä paljon kun minäkin. Se ei pelkää mitään, menee aina minne pyydetään eikä pöllöile mitään turhia. Se on kovin kiinnostuntu ympäristöstään ja on aina niin tyytyväinen, ihana poni!


Jeps että semmosta. Mun työviikko jatkuu vielä huomenna 11h työpäivällä sekä lauanataina heitetään 5h iltavuoro. Sit ois sunnuntai vapaa ja saan nauttia täysillä Laran seurasta! Emmi vähän lupaili tulla mukaan tallille sillon ja luvassa olis paljon kuvia. Mä palailen blogin ääreen sitten sunnuntain tunnelmissa, saatte kuulla miten tamma alkaa kotiutumaan ja adios siihen asti! 


2 kommenttia

  1. Mäkin olin just pari päivää sitten maastossa ja on se vaan niin mukavaa vaihtelua! Ihana Zippe noissa kuvissa missä sen kieli on ulkona :DD

    VastaaPoista