torstai 19. joulukuuta 2013

Nuhaiset kuulumiset

Jaa a, mitäs meille tänne kuuluu?

No oikeastaan tosi hyvää! Voisin taas jälleen tehdä sellasen kuvatäyteisen kahden viikon kuulumispostauksen, muttei sellaiset nyt oikein innosta. Ainut vaan, että tulin sitten kipeeksi.. Pääsinkin jo tänään aloittelemaan joululoman, kun tuli eilen sen verran heikko olo, että lähdin koulusta kotiin kesken päivän. Olo on ihan kamala, ja haluan nyt huilata kunnolla että viikonlopun suunnitelmat ei mene ihan mönkään! Mutta kuitenkin, sitten päästäänkin niihin kuulumisiin.

Winniellä oon päässyt aika kivasti ratsastelemaan. Yhtenä päivänä käytiin sen kanssa maastossa loppuverkkaamassa, kun Elina ratsasti sen muuten. Emmi oli sopivasti mukana joten saatiin kuviakin! Voi että W oli kiva, sen kanssa kaikki tekeminen on aina niin kivaa ja hauskaa.


Kahdesti ollaan maneesillakin käyty, viime torstaina ja maanantaina. Torstaina mentiin vähän puomitreeniä ja eilen sitten koulua. Puomeilla W:llä oli tosi paljon energiaa ja se oli ihan innoissaan! Tehtiin tosi paljon siirtymisiä ja ympyröitä, jotta sain sen paremmin kuulolle ja lopuksi se tuntuikin oikein buenolta. Maanantaina sitten koulutreeneissä meni tosi hyvin! Winski oli verkkaamisen jälkeen hirmu herkkä ja kevyt ratsastaa ja mä sain vaan fiilistellä. Harmi kun ei sillon ollut ketään kuvaamassa! :(


Sitten päästäänkin Vippiin, ja siitä on tullut ratsu!! Se osaa jo ravata tosi rennosti eteenpäin eikä tölttiä ole näkynyt moneen viikkoon. Ratsastuksesta on tullut sillekin kiva juttu ja kaikista hulluin juttu, että maneesilla sunnuntaina laukattiin kolmitahtista laukkaa! Siis what, ihan hullua!! Se vaan hienosti puksutti ihan kolmitahtista, tosi kivantuntuista laukkaa, eikä mun tarttennut kuin istua kyydissä.


Maanantaina Roosa oli mukana maneesilla Vipukan kanssa, kun tosiaan kaikki lumet on sulanut melkein kokonaan pois ja missään ei oikein voi ratsastaa. Roosalla taisi olla toinen kerta ponikan selässä ja ruuna osasi jopa käyttäytyä tosi hienosti! Siellä se tyytyväisesti ravaili ilman mitään rikkomisia ja laukkakin oli tosi hienon näköistä. Lopussa Roosa jopa uskaltautui ravaamaan muutaman kerran ihan minikokoisen ristikon yli! Oli kiva nähdä miten fiksusti Vippi käyttäytyy muillakin ratsastajilla, kuin mulla. Maneesilta kotiinpäin kävellessä vastaan tuli lauma pikkupoikia ja oli vähän naurussa pitäminen kun yksi heistä kysyy saako juottaa hepoille eeässää.. Hah, ei saanu Winski ja Vipu tällä kertaa eeässää.. :D

Lähipäivät ollaan vaan lähinnä kävelty ja eilen se sai viettää vapaata. Tänään Jenni lupautui auttamaan mua liikutuksessa, kun en itse mielellään selkään tässä kunnossa nousisi. Tallille kuitenkin lähden mukaan iltatallin tekoon ja karsinan siivoukseen, mutta liikuttaa ei sentään tarvitse.


Kävin viime viikonloppuna ratsastamassa pari kertaa kaverini Lauran yp-hepan Hertan. Hertta on 4-vuotiaaksi kääntyvä lv-tamma, joka vasta aloittelee ratsun hommia. Emmi oli molemmilla kerroilla mukana ja ekalla kerralla käytiinkin kentällä treenaamassa pääosin käyntiä. Ravia ei menty paljoa kentän heikon kunnon vuoksi, mutta toisella kerralla päästiinkin jo vähän reippailemaan, kun mentiin maastoon. Mentiin reippaita ravi- & laukkapätkiä ja Hertta oli kyllä tosi innoissaan! 


Sitten pitääkin ihan omasta puolestani korjata pari väärinkäsitystä, mitä on tullut ilmi Lauran blogissa. Kirjoitin sinne Hertan ratsasteluista kaksi postausta, jotka Laura joutui poistamaan ikävien kommenttien takia. Nuo ikävät kommentit oli osoitettu Lauralle, ja niissä sanottiin miten Hertta sopisi mulle paremmin kuin Lauralle, tai että mun pitäisi saada Hertta itselleni ja jopa että oon sopivan kokoinen sille. Ei, ei ja ei. Hertta ei sovi mulle juuri mitenkään. Ensinnäkään se ei ole mulle sopivan kokoinen, ratsastuskuvissa mulla on tarkotuksella 3 reikää liian lyhyet jalustimet, jotta mun jalat ylettää paremmin ponin kylkiin kiinni. Jos olisin laittanut vaan reippaasti kunnon koulujalkkarit, mitä veikkaatte miten peloissaan poni olisi ollut, kun yhtäkkiä sillä roikkuu jotain mahan alla?

Toinen juttu, Hertta ei sopisi mulle ikänsä / tasonsa puolesta. Se on 3-vee jolla ei ole kauaa ratsastettu. Mulla ei ole kokemusta sellaisista hevosista ja ihan totta puhuakseni en sitä haluaisikaan itselleni, juuri sen takia kun se on niin kokematon, nuori ja pieni. On Lauraa kohtaan todella ilkeää sanoa (vieläpä nimettömästi), että kaverini hevonen sopisi mulle kuin kaverilleni, vieläpä ihan parin kuvan perusteella. Oon vaan Lauralle liikutusapu sillon tällön, mutta säännöllisesti en Herttaa voisi liikuttaa. Toivottavasti tämä selventäisi vähän tilannetta ja monet ymmärtäisivät asian oikean tilanteen. 


Emmille suuri kiitos kaikista postauksen kuvista!! <3

Mutta joo, nyt mä jatkan Paon kattelemista ja etin jotain aamupalaa. Huomiseksi olisi vähän extraa, jos vaan sää pysyy hyvänä ja lauantaina myös! Huih, kivakiva viikonloppu tulossa, nyt vaan pitää äkkiä parannella tää flunssa pois. Hauskaa loppuviikkoa! :)

4 kommenttia

  1. Kiitos kun selvensit asioita <3

    VastaaPoista
  2. Tosi kiva postaus, on kiva kuulla sun kuulumisia aina :) Vippi on kyllä jo näin lyhyessä ajassa edistyny hurjasti, ootte hyvä tiimi! Toi Laura juttu ei kyllä mustakaan ollut yhtään kiva, ihmiset vois vähän mietti miten asiansa ilmasee vai pitääkö mölyt mahassa kokonaan..

    -puskaratsastelija

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Joo, Vippi on kyllä ihan tosi hienosti kehittynyt ihan parissa kuukaudessa :)

      Poista