perjantai 9. syyskuuta 2011

Me, Myself and I

Heippa. Ajattelin tehdä tässä sellaisen erikoispostauksen, jossa kerron itsestäni hieman tarkemmin. Lukekaa jos kiinnostaa, ja toivottavasti kiinnostaa! :)

Eli, olen 16-vuotias tyttö Itä-Suomesta, tarkalleen ottaen Varkaudesta. Asun omakotitalossa perheeni kanssa. Perheeseeni kuuluvat äiti, isä ja pikkuveli. Perheeseeni kuuluvat myös kaksi kania; 4-vuotias, tyttökani Helmi, rodultaan hän on hermeliinin ja luppakorvakanin risteytys. Toinen, joka on ihan omani, on pian 5 vuotta täyttävä poikakani Herme. Hermen oikea nimi on Tupunan Bernard, ja lempinimensä Herme on saanut jo ennen kuin tiesin sen oikeaa nimeä. Nimi tulee sen rodunnimestä, joka on hermeliini. Kaneista olenkin tehnyt jo tarkemman postauksen, löydät sen tuolta alempaa.

Käyn ensimmäistä vuotta kauppaoppilaitoksessa. Tähän asti olen pitänyt tätä valintaa juuri oikeana. Yläasteen jälkeen, tuntuu ''hauskalta'', että koulunkäynti voi olla oikeasti mukavaa, mitä se juuri nyt on. Asiaan vaikuttavat mm. nämä asiat:
  • samalla luokalla kanssani on lapsuuden hyvä ystäväni Roosa, joka asuu meidän naapurissa
  • luokkamme on mielestäni ihan huippu!
  • koulupäivät tässä jaksossa ihan huippuja (esim tänään koulua klo 8.15-9.45, maanantaina klo 10.00-11.30 jne..)
  • tunnit eivät ole niin täsmällisiä ja tarkkoja kuin peruskoulussa
Minä & Roosa kahdeksannen luokan loppupuolella.

Kaveripiiriini kuuluu niin hyviä ystäviä, kuin hyvänpäivän tuttujakin. ''Parasta ystävää'' minulla ei ole, koska mielestäni sitä on hyvinhyvin vaikea määritellä. Mutta jos joku pitäisi sanoa, niin läheisin ystäväni on Elna, joka siis omistaa Julian ja Spilkan.


Elna on seitsämännellä luokalla oleva tyttö ja hän asuu n. 10 kilometrin päässä meiltä. Julle ja Spilka asuvat Elnan kotipihassa olevassa tallissa ja heillä on myös kissa, nimeltään Manteli, ja kaksi koiraa, Milli ja Roosa. Luonteeltaan Elna on ERITTÄIN pirteä ja hauska persoona. Tosin, Elnan ideat joskus saattavat mennä hieman yli ymmärryksen.. Siitä huolimatta, Elna on hauskaa seuraa, luotettava ja henkilö jonka kanssa ei varmasti tule tylsää!


Elnan ja Roosan lisäksi vietän paljon aikaani myös Moonan, Marian, Miian ja Lauran kanssa. Moona ja Maria ovat kaksosia ja omistavat hevosen nimeltä Zlatograd. Heidän elämästä voitte lukea enemmän Laten, Moonan ja Maani blogista, jonne pääset tästä linkistä. Miialla on myöskin oma poni, Ransu. Ransu on myynnissä, koska se on Miialle jo liian pienikokoinen. Yllätysyllätys, MYÖS Lauralla on oma hevonen. Pv-tamma Beeda ja ylläpidossa toinen pv-tamma Kerttu. Niistä olen täälläkin tainnut jotain mainita, mutta tästä pääset seuraamaan Lauran blogia. : )

Laura ja Late VURrin kisoissa.
Omasta luonteestani voisin mainita jonkin verran. Olen aamuisin, juuri herättyäni melkoisen äreä, joten minua ei kannata hermostuttaa eikä ärsyttää aamuisin. Kerrankin aamulla, isäni tuli herättämääm minua kun olin (tuttuun tapaani) nukkunut melkein pommiin, huusin vaan naama punaisena: ''JOOJOO, minä oon menossa! Elä sinä tuu siihe vinkumaan!'' Mutta kun olin noussut sängystä, menin pyytämään anteeksi isältäni, koska minunhan olisi pitänyt olla kiitollinen kun hän viitsi herättää minut..
Olen luonteeltani myöskin hieman ujo. En uskalla olla uusien ihmisten seurassa oma itseni, vaan seuraan mieluummin muiden juttuja hiljaa vierestä. Kun taas olen hyvien ja tuttujen ihmisten kanssa, höpötän koko ajan, välillä ihan turhiakin juttuja, ja joskus tuntuu että puhun niin paljon ettei kukaan enää jaksa kuunnella. :D

Olen melkoisen herkkä suuttumaan. Mikään tässä maailmassa, ei minua niin paljoa suututa, kuin selän takana paskan jauhaminen ja valehteleminen. Esimerkiksi: kysyn tänään henkilö x:ltä, voiko hän tulla kanssani tallille huomenna ja henkilö x sanoo että luultavasti, ilmoitan illalla varmaksi. Illalla henkilö x:stä ei ole kuulunut mitään, ja ajattelen, että hän ilmoittaa aamulla. No, aamullakaan ei kuulu henkilö x:stä mitään, ja lähden tallille. Tallilta tullessani henkilö x ajaa vastaan henkilön y kanssa. Illalla soitan henkilö x:lle ja kysyn miksei hän ilmoittanutkaan eilis-iltana mitään. Tähän henkilö x saattaa vastata: 'en jaksanut lähteä' tai 'minulla oli niin paljon kotihommia, etten ehtinyt.' TÄMÄ, on siis mielestäni erittäinerittäin raivostutavaa ja lapsellista. Eikö tämän ikäiset ihmiset vielä OIKEASTI osaa sanoa niin selvää asiaa päin naamaan, kuin että: 'minua ei juuri nyt huvita olla sun kanssa' tms. Itse ainakin sanon aina suoraan, jos minua ei jonkun tietyn henkilön pärstä sinä päivänä miellytä. Mutta jos joku sanoisi minulle vaihteeksi suoraan että nyt en halua olla sun kanssa, niin olisin paljon iloisempi kuin siitä että valehdellaan vaikka mitä.
Pohjimmiltani olen kuitenkin iloinen, avoin ja luotettava henkilö. : ) Nyt en keksi enää muuta kirjoitettavaa, ja lähdenkin parin tunnin päästä tallille.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti